Nordea

PROCES & DESIGN

Som en af de største spillere på det finansielle marked, har Nordea forskellige hovedkontorer spredt udover de nordiske lande og Polen. Siden 2013 har alle deres medarbejdere arbejdet aktivitetsbaseret, men indretningsmæssigt på forskellig vis fra land til land. LAIKA blev hyret ind som rådgivere i forhold til at udvikle en fælles designmanual for alle kontorerne, med det formål at skabe et fælles sprog for indretningen af kontorerne. Ønsket for designet var, at det tydeligt skulle kommunikere hvem Nordea er, således at medarbejderne både kunne se og mærke den unikke Nordea kultur, uanset hvilket hovedkontor man befinder sig i.

 

Processen startede med en gennemgående analyse af de respektive hovedkontorer, hvor der på baggrund af site visits på alle deres lokationer blev udviklet et stort LAIKA mind map til at skabe overblik over forskelle og ligheder. På baggrund heraf udviklede LAIKA designmanualen, med konkrete guidelines til at få en fælles Nordea kultur udtrykt via indretningen. (Projektet var afgrænset til Nordeas hovedkontorer. Indretningen af filialerne og mødet med kunderne lå udenfor dette projekts grænser.)

Forrige
Forrige

HOFOR

Næste
Næste

Schneider Electric